260669392 قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب خبری وردپرس
خبرخوان
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش

موانع مهم بانک ها برای پرداخت وام ازدواج برداشته شد

موانع مهم بانک ها برای پرداخت وام ازدواج برداشته شد
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان موضوع تضامین و همچنین پشت صف ماندن برای دریافت وام ازدواج را دو مشکل اساسی دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری این مشکلات برطرف شد.

به گزارش عصرصنعت، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر درخصوص وام‌های ازدواج اظهار داشت: یکی از مهم ترین خدماتی که دولت به زوجین ارائه می‌کند بحث وام ازدواج است، در صورتی که یک یا دو مشکل اساسی وام ازدواج برطرف شود، می‌تواند برای زوجین شیرین باشد و به خوبی از آن استفاده کنند.

وی باشاره به اینکه یکی از این مشکلات بحث تضامین است،افزود: در این خصوص در بسیاری از بانک‌ها به صورت غیرقانونی سختگیری می‌شود؛ طبق قانون باید یک ضامن خواسته شود ولی متاسفانه در برخی از بانک‌ها درخواست دو ضامن و سه ضامن می‌شود که این موضوع کار را برای دریافت وام سخت می‌کند.

متقی‌فر موضوع دیگر را پشت صف ماندن برای وام ازدواج مطرح کرد و یادآور شد: این دو مسئله با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری با همکاری بانک مرکزی بهبود یافته، به طوری که ۷۵ درصد متقاضیان تا پایان دی‌ماه وام ازدواج را دریافت کرده‌اند و این نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: اما باز هم حدود ۲۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام هستند و امید است که تا پایان سال بخشی از این تعداد کاهش یافته و بتوانیم وام ازدواج را به آنها برسانیم

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :