استاندار لرستان گفت:استاندارد متولی اصلی تضمین کیفیت کالا و خدمات بوده و وکیل مردم و دولت است.

 

به گزارش عصرصنعت،فرهاد زیویار روز چهارشنبه در آئین نکوداشت روز جهانی استاندارد با اشاره به پیشینه یکصد ساله سازمان استاندارد و مسئولیت‌های سنگین این سازمان،اظهار داشت:تدوین و نشر استانداردهای ملی به عنوان یک مرجع حاکمیتی و ملی در کشور کنترل کیفی کالاهای تولیدی و صادراتی برای فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه برای حفظ بازارهای بین‌المللی،کنترل کیفیت کالاهای داخلی به منظور حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده،از جمله این مسئولیت‌هاست که این سازمان را به‌گونه‌ای وکیل مردم و دولت کرده است.

 

رئیس شورای استاندارد لرستان با اشاره به رویکرد مردمی بودن دولت سیزدهم تاکید کرد:باید امکانات در اختیار برای افزایش واقعی رضایت‌ مندی مردم در کیفیت کالاها به کار بسته شود.

 

استاندار لرستان به اهمیت استاندارد اشاره کرد و افزود:رعایت استاندارد در تولید و بکارگیری قواعد اصولی فرایند ساخت و جلوگیری از اتلاف منابع انرژی موثر خواهد بود و برای مصرف‌کننده ایجاد اطمینان خواهد کرد و در تجارت و اقتصاد کشور نیز بسیار اثرگذار خواهد بود و همچنین برای اصحاب دانش و متخصصین در بهره‌گیری از دانش‌های فنی اثرگذار است.

 

وی،استاندارد را شرایط مسئولیت‌مندانه برای رسیدن به اهداف ارزشمند دانست که هم کیفیت و هم کمیت در آن اهمیت دارد و افزود:به‌جا و به اندازه بودن از نکاتی است که برای دست‌اندرکاران این حوزه اهمیت دارد

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :