260669392 قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب خبری وردپرس
خبرخوان

پایش کیفیت آب شرب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه

پایش کیفیت آب شرب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: کیفیت آب شرب مناطق مختلف استان در ۲۴ آزمایشگاه به صورت مستمر پایش می شود.

به گزارش عصرصنعت، یاسر اکبریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:پارسال ۷۵۹ هزار و ۹۰۶ آزمون کلرسنجی، ۹۵۶ هزار و ۵۷۷ آزمون کدورت سنجی، ۲۲ هزار و ۶۸۸ آزمون باکتریولوژی و ۴۳۷ آزمون فیزیکوشیمیایی در بخش‌های شهری و روستایی توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت، انجام شده است.

وی با اشاره به پیاده سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق اهداف وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و آبفای کشور در پنج شهر و سه روستای تحت پوشش بیان کرد:اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در ۲۴ آزمایشگاه موجود، از دیگر اقدامات بوده است.

به گفته وی بر اساس راستی آزمایی نتایج دانشگاه های علوم پزشکی، آب و فاضلاب لرستان شرکت برتر در زمینه مطلوبیت آزمایشات کنترل کیفیت آب می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: برگزاری ۶۹۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای کارشناسان پایش کیفیت و آبداران بخش روستایی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه کلستریدیوم پرفرژنس در ۲ تصفیه خانه آب، نمونه برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب، و آزمایش مستمر پارامترهای کیفی آب و پساب در ۳۵ شهر و یکهزار و ۶۵۰ روستای تحت پوشش استان نیز طی سال گذشته انجام شد.

اکبریان بیان کرد: همچنین مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای لرستان یکهزار و ۶۰۰ تن ماده گندزدای آب ژاول، ۶ تن پرکلرین و سه تن گاز کلر در ۵۳۰ سامانه گندزدایی شهری و روستایی را در سطح استان توزیع کرده است

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :