عصر صنعت؛بدون تردید، تلخ ترین و تکان دهنده خبرهایی که در یکی دو ماه گذشته در تمامی رسانه های بین المللی و داخلی منعکس شده، جنایت های ضد بشری و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است. سلاخی وسیع زنان و کودکان با خونسردی هر چه تمام و بی توجهی به غلیان افکار عمومی در سراسر دنیا نسبت به این جنایات، جهان را با یک علامت سوال بزرگ مواجه نموده که انگیزه اسرائیل از این همه خونریزی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع چیست؟ برقراری ارتباط زنده از غزه توسط سرباز اسرائیلی با دخترش و اهدای کادوی تولد او با انفجار یک ساختمان مسکونی در این باریکه جز جنون و انگیزه های ایدئولوژیکی چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟ بدون شک، انگیزه انتقام عملیات طوفان الاقصی هر چه قدر هم قوی باشد، باز نمی تواند این حجم از جنایات را توجیه نماید.
در تحقیقی که یک محقق عرب به نام «فارس عوده» در ارتباط با افکار خطرناک صهیونیسم جهانی منتشر کرده است، ردِ این انگیزه های ایدئولوژیک به خوبی مشاهده می شود. در ماهِ می ۲۰۰۹ مجله یهودی – آمریکایی «مامنت» گفت‌وگویی را با مانیس فریدمن، خاخام صهیونیست، در خصوص شیوه صحیح تعامل یهودیان فلسطین با همسایگان عرب‌ ترتیب داد. فریدمن در این مصاحبه به صراحت گفت: «من به اخلاقیات غربی کمترین ایمانی ندارم. اخلاقیاتی مانند اینکه نباید شهروندان و کودکان را کشت، قبرستان‌ها را نبایست بمباران کرد، نباید پیش از شلیک طرف مقابل به‌سوی او تیراندازی کرد، نباید اماکن مقدس را تخریب کرد و… مطلوب‌ترین شیوه اخلاقی جنگ، همانی است که قوم یهود در پیش می‌گیرند؛ ویران کردن اماکن مقدس دشمنان و سلاخی مردان، زنان، کودکان و حتی چهارپایان‌شان. تنها راهی که به‌وسیله آن می‌توان فلسطینی‌ها را به زانو درآورد، همین است و بس. این عقیده که مبتنی بر ارزش‌های تورات است، چونان فانوس دریایی، ملت‌های رنجیده از این قبیل اخلاقیات مخرب برساخته بشری را نجات خواهد داد».
مورد دیگر، اسطوره عمالیق است که بیشترین تأثیر را در ترویج ایده نسل‌کشی صهیونیست‌ها دارد و همواره بر زبان و قلم‌های آنان جاری است. عمالیق، نمونه‌ای از تفکر صهیونیست‌ها در تعامل با عرب‌های فلسطینی است. آنان معتقدند عمالیق، قومی بودند که بیشترین جنگ را با بنی اسرائیل به راه می انداختند. پس از آن‌که ساموئل به‌عنوان پیامبر خدا برگزیده شد، از جانب یهوه دستور آمد که هیچ جنبنده‌ای از عمالیق نباید زنده بماند. بدین‌ترتیب عمالیق به نمونه‌ای کلاسیک در معارضه با بنی‌اسرائیل تبدیل شد. از همین رو، خاخام‌ها و حتی عوام، لفظ عمالیق را در وصف مردمی به‌کار می‌برند که تهدیدی برای موجودیت اسرائیل به‌شمار می‌آیند. تأکید صهیونیست‌ها بر روایت اسطورۀ عمالیق صرفاً جهت یادآوری سرنوشت این قوم آواره به انسان‌های امروزینی است که چون عمالیق سد راه تحقق آمال و آرزوهای ایشان شده‌اند. یسرائیل هس، خاخام دانشگاه بار ایلان، آشکارا بیان کرده است که تساهل و ترحم بر عمالیقِ این روزگار یعنی فلسطینی‌ها، روا نیست؛ احدی از ایشان نباید زنده بماند، حتی نوزادان. با توجه به این تعابیر، عجیب نیست که مطابق آمارهای رسمی منتشرشده توسط نهادهای بین‌المللی، از سال ۲۰۰۸ به بعد، دست‌کم ۳۳ هزار کودک فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها کشته شده اند.
نوعِ نگاه صهیونیسم به مردم غزه در سخنان مسئولان اسرائیلی نیز کاملاً مشخص است. دن گیلرمن، نماینده دائم سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد با حضور در پخش زنده شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، فلسطینیان را به‌عنوان «حیوانات وحشتناک و مادون انسان» توصیف کرد و گفت که نگرانی جامعه جهانی نسبت به وضعیت این مردم تعجب‌آور است. وقتی مجری این شبکه از گیلرمن پرسید: درباره مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین آیا فکر می‌کنید اعمال محاصره و قطع انتقال سوخت به غزه واقعا الزامی است؟ گفت: نگرانی دائمی جهان و همچنین انگلیس برای مردم فلسطین، برای این حیوانات وحشتناک و غیر انسان که شنیع‌ترین جنایت علیه یهودیان از زمان هولوکاست را انجام داده‌اند، من را بسیار متحیر می‌کند. یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی وقتی دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر می کرد، گفت: برق، غذا، سوخت وجود نخواهد داشت؛ همه چیز بسته است؛ زیرا ما در حال مبارزه با حیوانات انسانی هستیم و بر اساس آن عمل می کنیم. این جملات و اعترافات ترسناک بخشی از حقایق موجود در رابطه با برخوردهای ایدئولوژیک صهیونیست ها با مردم مظلوم فلسطین می باشد. در پرتو همین عقاید است که نسل کشی فلسطینیان انجام می شود و در پرتراکم ترین نقطه جغرافیایی جهان، بی هیچ واهمه ای ساختمان ها و برج های پرجمعیت آماج حملات موشکی و سلاح های ممنوعه ای نظیر بمب های فسفری قرار می گیرند.
به نظر می رسد خروج تدریجی افکار عمومی جهان از زیر سیطره صهیونیست ها کلید خورده است که تبلور آن در اجتماعات بی سابقه در لندن، واشنگتن، پاریس، اندونزی و سایر شهرهای دنیا ضد جنایات اسرائیل قابل مشاهده است. به طور مسلم، کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی با انگیزه های ایدئولوژیک انجام می گردد و این چیزی نیست که از دید چشمان تیزبین آزادگان جهان مخفی مانده باشد. به طور قطع هیچ چیزی جز نابودی این فرقه افراطی یهودی نمی تواند مانع انجام این جنایات ضد انسانی شود. اتفاقی البته که در حال رقم خوردن است و در آینده ای نزدیک نامی از این رژیم منحوس در جغرافیای سیاسی جهان وجود نخواهد داشت.

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :